poniedziałek, 27 sierpnia 2012

MÓJ GŁOS I MOWA !

Można powiedzieć, ze ludzki głos jest naszym ,,drugim obliczem " .
Istotnie głos mówi o nas prawie tyle, co twarz. Zwykle o tym zapominamy, nawet przy pierwszym kontakcie, aby zrobić dobre wrażenie, a wtedy jednak dominuje głos i sposób mówienia, ale tak jest, ze traktujemy głos mniej ważnym. Dlaczego tak się dzieje ?....

Głos każdego z nas jest czymś bardzo osobistym. Ma związek z tym, jak się czujesz, a kiedy ktoś krytykuje nasz głos, odbieram to jako atak na moje cechy osobowości....Głos i sposób mówienia są niepowtarzalnym absolutnie osobistym, tak jak odciski palców. Poprzez głos ujawnia się indywidualne ,,ja", który oddziałuje na innych.

 Jeśli mam problem z samooceną , to bez wątpienia mój głos je zdradzi. Nie tylko przekazuje emocje, ale może przekonać innych o niewinności, pomóc w uzyskaniu pracy, poznać partnera, .Nigdy nie słyszymy swojego głosu tak jak go słyszą inni, bo częściowo odbieramy dzwięki poprzez tak zwane przewodzenie kostne.

 Można jednak rozwijać świadomość cech swojego głosu i obserwować wpływ na otoczenie.... Głos jest bardzo ważnym elementem naszego wizerunku. Sposób mówienia powinien wzmacniać wrażenie, jakie wywołuje wygląd.... Nieraz zdarzyło mi się , że spotkałam kogoś, kto wyglądał na osobę bardzo interesującą, ale zmieniałam zdanie , kiedy odezwał się,... 

 W dzisiejszym świecie bardzo ważna jest umiejętność rozmawiania przez telefon.. ...Im częściej używasz telefonu, tym głos będzie się wyrabiał i kształtował...Miły głos może uatrakcyjnić przeciętny wygląd..... 
Wielu polityków i biznesmenów podejmuje specjalny trening głosowy, aby dopełniał ich image. ...Chociaż osobowość w znacznym stopniu ma wpływ na brzmienie głosu, to poprzez regularne ćwiczenia można się przystosować do nowych reguł, że głos stanie się ważnym atutem naszego wizerunku. !!!

http://www.escapemagazine.pl/369667-ja-i-moj-glos/s/p50


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz